Tuva købte sin 'Agnete' minkfrakke online

Tuva Vraa fra Oslo, Norge købte en minkfrakke for 29.999,- kr. som en belønning til hende selv. For hende er god kundeservice afgørende, når man køber varer med høj værdi online. 

Da jeg så den begyndte jeg at græde, siger Tuva Vraa. Hun havde surfet online i et par år, på udkig efter en perfekt pelsfrakke at forkæle sig selv med. 

Det var ment som en særlig gave fra mig til mig. Jeg arbejdede hårdt for det og fortjente lidt luksus, siger hun om den skræddersyede frakke hun for nylig købte fra den online shop Furbazaar.com. Det tog hende kun et par dage og nogle overvejelser, før hun besluttede at købe den luksuriøse frakke. 

Jeg var en smule bekymret, selvfølgelig; det var modigt af mig, siger Tuva Vraa. Hun skrev sine mål på hjemmesiden, og bestilte den med de specielle ændringer: længere ærmer, smallere ærmer, længere frakke.

Det er vanvittigt at købe noget så dyrt online. Jeg har aldrig rigtigt shoppet online, og jeg er ikke den store shopper, men det har var min frakke, siger hun. Før hun bestilte den, gjorde hun en baggrundskontrol på hjemmesiden, læste anmeldelser, og læste op på hvor pelsen kom fra. Webshoppen havde links til Kopenhagen Fur, og det forsikrede Tuva Vraa om kvaliteten. Da hun modtog frakken, fandt hun en lille folder om dyrenes velfærd, håndværket og bæredygtigheden bag pels produktion, hvilket gjorde en stor forskel for Tuva Vraa. 

Jeg ville tøve hvis siden var kinesisk for eksempel, men for det meste fordi jeg ikke kender markedet. Det er så langt væk fra Norge og der er andre regler. Jeg ved bare ikke nok om det. Har de, de samme kundeservice-og returneringsregler? Hvor får de deres pels fra?  Er deres dyr behandlet ordentligt osv? Forklarer Tuva.

Problemet med online shopping er tolden. Da Tuva modtog hendes pelsfrakke fra Danmark, skulle hun betale told. Hun var ikke klar over det da hun bestilte hendes pels. 

Det var mange penge for mig. Jeg behøvede ikke at betale tolden hvis jeg havde handlet i en fysisk butik, siger hun og konkluderer: Det er nok det eneste problem jeg havde ved at shoppe et sådan dyrt og luksuriøst vare online. Hun siger at hun helt bestemt er åben for at købe pels online igen, specielt fordi hun havde oplevet fremragende kundeservice over telefonen og på e-mail.

For første gang nogensinde ser jeg frem til vinter så jeg kan have min smukke frakke på, siger hun.


Skriv en kommentar