Handelsbetingelser

 

Furbazaar.dk drives i Danmark af Pelsbazaar ApS, CVR-nummer: 35854525. Adresse: Troldhøjvej 7, 8722 Hedensted. Pelsbazaar ApS er ejet af Furbazaar AG.

Du kan kontakte Furbazaar.dk på telefon: 7199 5090 eller på e-mail: pels@furbazaar.dk. Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Furbazaar.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

E-mærket:
Furbazaar.dk er en e-mærket netbutik, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Det er din sikkerhed for at vi lever op til gældende dansk lov samt en række særlige forbrugerbeskyttende krav. Når du har handlet på en e-mærket netbutik er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere her: www.e-maerket.dk eller ring på tlf. 44858590.

Bestilling og betaling:
Furbazaar.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi kortvarigt lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig. For at handle på Furbazaar.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept og/eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale. Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsform og vælger leveringsform. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til Furbazaar.dk og kan ikke længere ændres. Du er forpligtet til at oplyse en korrekt adresse til leveringen af varerne. Hvis adressen, du har oplyst, ikke kan bekræftes, forbeholder Furbazaar.dk sig ret til at tilbageholde levering og annullere ordren. Furbazaar.dk har intet minimums beløb for en ordre, blot vores billigste varer.

Betaling med betalingskort er uden gebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved bankoverførsel, check el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Levering: 
Der tilbydes gratis levering med GLS til pakkeshops i hele Danmark. Leveringen sker dag-til-dag hvis bestillingen afgives inden kl 15.00 på hverdage.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse:
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering pr. e-mail for vores modtagelse af din bestilling.

14 dages fortrydelsesret:
Når du handler hos Furbazaar.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Hvis du ønsker at fortryde dit køb, kan du benytte vores standardfortrydelsesformular på vores hjemmeside. Hvis denne formular benyttes behøver du ikke informere os om din fortrydelse på anden vis. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Returnering:
Furbazaar.dk tilbyder gratis retur i 14 dage i forbindelse med ombytninger hvis du returnerer med GLS returlabel. Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til os ved at bruge den samme speditør der leverede forsendelsen til dig (GLS, UPS.) Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering fra speditør samt evt. track and trace-nummer. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Du skal selv betale de direkte udgifter ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Hvis dine varer er leveret med GLS, og når du bruger GLS returlabel er dette dog gratis. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Returnering er gratis hvis der er tale om en ombytning. Er der tale om en refunderings køber kunden selv en returlabel via webshoppen til 29 kr. og sender varen retur. 

Returnering i forbindelse med bestillingsvarer
Når du har bestilt en vare som bliver produceret specielt til dig, så frafalder muligheden for refundering og du vil derfor kun kunne ombytte til en anden vare, farve eller størrelse. Du vil også have muligheden for at få udstedt et tilgodebevis eller få rettet pelsproduktet til uden beregning. Såfremt en ordre af en bestillingsvare annulleres, tilbagebetales da højest 60% af beløbet.

Returnering i forbindelse med køb via delbetaling
Da køb via delbetaling sker via en tredjepart, så kan der kun ombyttes til anden farve, størrelse eller produkt i forbindelse med en returnering, såfremt en ordre annulleres, tilbagebetales da højest 60% af lånet til långiver. 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Dokumentation for dit køb samt returformular:
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular, som var vedlagt i pakken da du modtod din ordre.

Tilbagebetaling:
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage, såfremt der ikke er tale om en bestillingsvare eller en delbetalingsløsning. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer det fulde beløb, dog ikke ved tale om en bestillingsvare, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

• du reelt har taget varen i brug,
• den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
• du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
• du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Returnering - GLS:
Følg nedenstående trin, hvis du ønsker at returnere din(e) vare(r).

Trin 1: Udfyld returformularen og pak dine varer forsvarligt ind. Tildæk eller fjern den oprindelige forsendelsesetiket samt gamle stregkoder fra pakken.
Trin 2: Send returskemaet sammen med de(n) vare(r), du ønsker at returnere.
Trin 3: Sæt returmærkat på pakken. BEMÆRK: Hvis du ikke anvender den medfølgende frankerede returlabel er du selv ansvarlig for dine varer, indtil de når vores lager. Husk at bede om en kvittering, når du afleverer din pakke hos GLS, således at din pakke er forsikret. Det er gratis at returnere din pakke, når du anvender returmærkaten fra GLS.
Trin 4: Send din pakke fra en GLS pakkeshop.
Trin 5: Når din returpakke er afsendt, kan du spore den via distributørens hjemmeside: http://gls-group.eu/DK/da/find-pakke?match=.

Returnering - UPS:
Følg nedenstående trin, hvis du ønsker at returnere din(e) vare(r).

Trin 1: Udfyld returformularen og pak din(e) vare(r) forsvarligt ind. Tildæk eller fjern den oprindelige forsendelsesetiket samt gamle stregkoder fra pakken.
Trin 2: Send returskemaet sammen med de(n) vare(r), du ønsker at returnere.
Trin 3: Sæt returmærkaten på pakken.

BEMÆRK: Leveringsomkostningen tilbagebetales ikke ved returnering af varer med UPS.

Trin 4: Kontakt UPS på tlf.: 35 25 80 80 og tryk 1 for afhentning af din pakke. Aftal et afhentningstidspunkt, hvor UPS kan afhente din pakke på din adresse, således at pakken sendes retur til os.
Trin 5: Når din returpakke er afsendt, kan du spore den via distributørens hjemmeside: https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=en_US&WT.svl=PriNav.

Bemærk dog, at du kun kan spore din pakke, til den ankommer til vores omdelingscentral. Derfra skal pakken videre til vores lager I Sverige, hvilket kan tage et par dage. Du modtager altid en kvittering, når vi har modtaget din returpakke.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Pelsbazaar ApS
Troldhøjvej 7.
8722 Hedensted.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. (mod forudgående aftale.)

Reklamation:
Hvis der er noget galt med varen. Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid”:
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til pels@furbazaar.dk eller telefonisk på 7199 5090. For at vi kan vurdere din reklamation, skal vi bede dig om følgende:

1. Send os en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller defekten er opstået. Bemærk venligst, at du bør kontakte vores kundeservice, så snart du opdager defekten.
2. For at dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende 2-3 billeder. Defekten skal fremgå tydeligt på minimum ét af billederne. Derudover skal du sikre, at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og bagpå.
3. Send billederne pr. e-mail til support@furbazaar.dk
4. Oplys venligst hvilket ordrenummer varen er købt på – eller vedlæg kopi af ordrebekræftelse/kvittering
5. Efter vi har modtaget dine billeder, behandler vi hurtigst muligt din reklamation. I tilfælde af at du skal returnere vare(r) under en reklamationssag, sender Furbazaar.dk en forudbetalt returlabel som skal benyttes. Hvis du vælger ikke at benytte den forudbetalte returlabel (og dermed står selv for alle omkostninger i forbindelse med forsendelsen) bedes du sende varerne til:

Pelsbazaar ApS
Troldhøjvej 7.
8722 Hedensted.
Danmark

(Bemærk: Der kan ikke indleveres pakker personligt på denne adresse)

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger ved at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Rabatkoder (Vouchers):
Vi tilbyder med jævne mellemrum rabatkoder som et led i vores markedsføring. Disse koder er kun gyldige i begrænsede perioder og kan være underlagt særlige betingelser. Koderne kan være begrænset til kun at kunne benyttes i forbindelse med særlige produkter, kategorier eller mærker. Når du benytter en rabatkode skal du købe for det angivne minimumsbeløb. Hvis du køber for mindre end det angivne minimumsbeløb, vil differencen ikke blive refunderet. Enhver rabatkode du ønsker at benytte skal indtastes i købsforløbet, inden du betaler ordren. Du kan ikke få godskrevet en glemt rabatkode efter ordren er placeret. Der kan kun benyttes 1 rabatkode pr. ordre. Rabatkoderne er ikke personlige, og kan bruges af ihændehaveren. Rabatkoderne har ingen kontantværdi og kan ikke indløses til kontanter, tilgodebeviser eller lignende. I tilfælde af bedrageri, forsøg på svindel eller i tilfælde af mistanke om andre ulovlige aktiviteter i forbindelse med indløsning af rabatkoder, er vi berettiget til at annullere rabatkoden, at annullere ordren hvorpå rabatkoden er benyttet og blokere din mulighed for at handle på Furbazaar.dk for bestandigt.

Persondata:
For at kunne handle på Furbazaar.dk skal du som minimum oplyse:
• Navn
• Adresse
• E-mailadresse
• Telefon/mobilnummer

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice via e-mail pels@furbazaar.dk.

Den dataansvarlige på Furbazaar.dk er Pelsbazaar ApS.

Cookies:
Ved at benytte Furbazaar.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Du kan læse om, hvilke cookies der bruges på Furbazaar.dk samt hvorledes du sletter cookies, klik her: www.furbazaar.dk/pages/hjaelp.

Misligholdelse:
I tilfælde af at kunden misligholder forpligtigelser i henhold til disse salgs- og leveringsbetingelser kan Furbazaar.dk afbryde eller begrænse din brug af Furbazaar.dk’s website, ligesom ordrer ikke vil kunne placeres. Følgende forhold anses blandt andet for at være væsentlig misligholdelse

• Kunden giver urigtige oplysninger om navn, adresse, e-mail adresse, telefonnummer.
• Kunden udøver chikane mod Furbazaar.dk, vores medarbejdere eller vores kunder.

Furbazaar.dk forbeholder sig endvidere ret til at forhindre eller begrænse kundens fremtidige brug af websitet Furbazaar.dk, alternativt debitere kunden for returfragt i tilfælde hvor Furbazaar.dk vurderer, at kunden har misbrugt sin konto eller returnerede varer, alternativt udvist en købsadfærd eller udnyttet fri retur på en måde der overstiger almindelig brug og påfører eller risikerer at påføre Furbazaar.dk omkostninger, risici eller ansvar. Når der opstår spørgsmål om eventuel suspension/begrænsning eller debitering af omkostninger til returfragt, forbeholder Furbazaar.dk sig gennem ovennævnte bestemmelse ret til at inddrage tidligere hændelser og særlige omstændigheder i det aktuelle tilfælde. Furbazaar.dk kan vælge at se bort fra tidligere hændelser og handle på den måde, vi finder mest hensigtsmæssig.

Klagegang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til support@furbazaar.dk eller på telefon 7199 5090. Hvis det ikke lykkes os at finde en tilfredsstillende løsning, kan du, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her . Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse klage@furbazaar.dk.

Lovvalg og værneting:
Køb af varer på Furbazaar.dk er undergivet dansk ret og lov. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 21.02.2017