Furbazaar.dk
GRATIS & HURTIG LEVERING

Vi leverer gratis til GLS pakkeshops i hele Danmark.

NEM & GRATIS RETURNERING

Udfyld blot vores returformular, så tager vi os af resten.

Sikker betaling

Vi har samme sikkerhedsniveau omkring dine data som en bank.

Kundeservice

Ring til os på 7199 5090, vores kundeservice sidder klar til at hjælpe.

Hjælp

LEVERING & RETUR
BETALINGSMÅDE
Min ordre
Om Furbazaar
Vilkår og betingelser
LEVERING & RETUR

Gratis og hurtig levering på 1-2 dage:

Jeg har bestilt min ordre, hvad er næste trin?

Dag 0: Odrebekræftelsen sendes indenfor få minutter.
Dag 0-1: Din ordre pakkes og gøres klar til at blive sendt.
Dag 0-2: Din pakke er på vej og du vil modtage et tracking nummer på mail.
Dag 1-3: Du modtager din ordre. (95% af vores pakker leveres i løbet af dag 2).

* Ordre aflagt efter kl 15.00 vil blive afsendt den efterfølgende dag.
** Gratis fragt til i hele Danmark.
*** Levering til udlandet pålægges et fragtgebyr.

Nem & Gratis returnering:

Hvordan returnerer jeg min(e) vare(r)?

• Udfyld returformularen her!
• Når din retur er behandlet modtager du en returlabel
• Print label ud, påfør kassen og aflevér i din nærmeste GLS pakkeshop.
• Når din returnering er modtaget hos os refunderes beløbet.
• Du vil modtage en e-mail som bekræfter modtagelse og refundering.
• Beløbet indsættes på det kort som ordren blev afgivet med.

* Det kan tage op til 7 hverdage inden at dine returvare(r) ankommer til vores lager.
** Tiden for tilbageførslen afhænger af hvilken bank eller kortudsteder du har.
*** Over 90% af vores kunder er blevet refunderet indenfor 2-7 dage

  • Varerne skal returneres inden 30 dage, fra den dag varerne er modtaget. 

  • Varerne sendes retur via den samme distributør som ved modtagelsen. Find din nærmeste pakkeshop her!

  • Husk at bede om en kvittering ved afsendelsen, således pakken er forsikret. 

  • Varerne må ikke være brugte, slidte, eller vasket. 

  • Varerne skal returneres med originale hængmærker mm. 

  • Varen skal sendes retur i den originale æske i sin oprindelige stand. 

  • Hvis du ved afhentning af din pakke ser, at pakken er beskadiget, anbefaler vi, at du ikke tager imod den. Kontakt da herefter venligst kundeservice. Hvis du modtager en beskadiget pakke med manglende vare(r), har vi brug for billeddokumentation af dette. Send da venligst detaljerede billeder til os på kundeservice, så vi kan undersøge det nærmere med distributøren.

  • Er din vare defekt, kan der være tale om en reklamation. Du kan læse mere om hvordan du indberetter en reklamation her!

* Bemærk: Forsendelse og returfragt refunderes ikke såfremt pakken ikke er sendt via den valgte distributør (GLS eller UPS) eller du ikke anvender den fremsendte returlabel, er du selv ansvarlig for din pakke, indtil den når vores lager. Vi fraråder, at du returnerer via Post Danmark.
    Hvordan returnerer jeg en vare?
    Hvis du skal returnere varer til os, finder du returinstruktioner under returner på Furbazaar.dk. Alternativt kan du tjekke vores Returpolitik. Når du returnerer varer, er det vigtigt, at du gemmer en kvittering med tracking nummer på pakken, da dette dokumenterer, at du har sendt varer retur til os, hvis nu pakken skulle forsvinde undervejs. Find din nærmeste pakkeshop her https://gls-group.eu/DK/da/home Bemærk at vi kun kan håndtere returvarer købt hos Furbazaar.dk, ligesom det ikke er muligt at returnere varer købt hos Furbazaar.dk i en fysisk butik.

    Jeg har modtaget en defekt/fejlbehæftet vare!
    Vi ønsker kun at levere varer til vores kunder, som er af topkvalitet, så hvis du finder, at noget i din ordre er defekt eller fejlbehæftet, returnér venligst varen til os inden 30 dage fra modtagelsen af pakken. Hvis du kontakter vores kundeservice, venligst oplys følgende detaljer: dit ordrenummer, produktkode/-navn og beskrivelse af den defekte vare.

    Jeg har modtaget en forkert vare!
    Hvis du modtager en vare, du ikke har bestilt, beklager vi mange gange. Venligst returnér varen til os inden 30 dage fra modtagelsen af pakken. Hvis du kontakter vores kundeservice, venligst oplys følgende detaljer: dit ordrenummer, produktkode/-navn og beskrivelse af den forkerte vare.

    Har I modtaget mine returvarer?
    Det tager omkring 7 arbejdsdage for os at modtage og ekspedere dine returvarer.

    Hvornår modtager jeg min tilbagebetaling?
    Vi foretager tilbagebetalinger inden for to dage fra modtagelsen af din pakke. Vær tålmodig, for det tager 2-30 dage for tilbagebetalingen at blive krediteret din konto. Tiden afhænger af hvilken bank eller kortudsteder du har. Vi krediterer din tilbagebetaling til det samme betalingskort, du brugte ved ordreafgivelsen. Hvis det ikke er muligt at gennemføre tilbagebetaling til kortet (f.eks. hvis kortet er blevet afvist, annulleret eller er udløbet), overfører vi beløbet via paypal til den samme mail som benyttet ved ordreafgivelsen.

    I har tilbagebetalt et forkert beløb!
    Hvis du har grund til at tro, at du har fået et forkert beløb tilbagebetalt, kontakt venligst kundeservice og oplys dit ordrenummer og det forventede tilbagebetalingsbeløb.

    Jeg vil returnere en vare - hvem betaler returen?
    Hvis du ikke anvender returmærkat, der medfølger i din pakke, skal du selv betale for returneringen. Hvis du har mistet returmærket kontakt da vores kundeservice og vi sikrer du får et ny returmærkat så du kan returnere uden omkostninger.

    Har du brug for en anden størrelse / farve?
    For at kunne servicere dig bedst muligt, tilbyder vi desværre ikke at bytte vare(r). Men med vores gratis levering, kan du bestille den rigtige størrelse eller farve, hurtigt, hvis du blot foretager en anden ordre. Når vi modtager din(e) vare(r), vil vi kreditere din konto/ refundere dine penge.
    Du har altid 14 dages fortrydelsesret, men Furbazaar.dk tilbyder dog altid 30 dages fri retur. Hvis du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du give os entydig besked om dette inden for 14 dage efter, at du har modtaget produktet. Hvis du fortryder dit køb, skal du anvende vores returformular for returneringer, denne er at finde på hjemmesiden under returnér. Hvis du anvender denne formular, behøver du ikke informere os på nogen anden måde om, at du har fortrudt dit køb. Du kan vælge ikke at anvende den medfølgende returformular og i stedet anvende din fortrydelsesret ved at udfylde følgende blanket, eller ved at kontakte os via telefon 7199 5090 eller via mail support@furbazaar.dk

    Du kan læse mere om dette i vores salgs- og leveringsbetingelser her!
    Levering finder sted 1-2 arbejdsdage fra ordredato. I Danmark anvendes GLS til levering. Til udlandet anvendes UPS til levering. GLS leverer din pakke til et afhentningssted (pakke-shop) i nærheden af din bopæl - eller en pakke-shop efter eget valg. GLS har mere end 500 pakke-shops i butikker over hele landet - for eksempel i kiosker, supermarkeder, på tankstationer og i udvalgte COOP-butikker. UPS leverer kun til en privatadresse.
    Din tilbagebetaling vil blive behandlet inden for 2-7 hverdage efter at vores lager har modtaget din(e) vare(r). Du vil modtage en e-mail, når denne transaktion har fundet sted. Det kan dog tage nogle dage før, at pengene er på din konto. Pengene vil blive refunderet til det samme kreditkort, eller den samme Paypal konto, som blev anvendt ved bestillingen. Hvis købet er foretaget via faktura, så vil din faktura blive krediteret for de returnerede varer.
    Kan i også leverer til udlandet?
    Vi leverer til hele verden via UPS og et fragt gebyr, få din fragt pris I vores kurv. Alternativt besøg vores internationale side Furbazaar.com og bestil fragtfrit derfra.

    Kan i leverer til en postboks adresse?
    Vi leverer, af sikkerhedshensyn, ikke til postboks adresser.




    Betalingsmåde

    Vælg det kredit-/hævekort som du ønsker at betale med i checkout og indtast den nødvendige information. Ingen yderligere omkostninger vil blive lagt til købsprisen, dog undtaget fragtomkostninger. Du kan vælge at betale med Visa, Dankort, Visa electron eller Mastercard.

    * Alle kortholderens krediteringer og debiteringer er omfattet af godkendelse og fuldmagt fra både kortudstederen og fra os, af sikkerhedshensyn generelt og for at forhindre svindel. Vi tager sikkerhed meget alvorligt, så dine oplysninger vil blive krybteret og være i sikre hænder hos os.
    ** Såfremt du betaler med et kreditkort som ikke er udstedt i samme land, som du har leveringsadresse, vil du blive ringet op af vores kundeservice for at verificerer dine oplysninger.

    Hvornår trækker I pengene?

    Når du afgiver en ordre, bliver dit kort valideret, og du vil herefter modtage en e-mail, der bekræfter, at din ordre er blevet godkendt. Betaling finder først sted, når vi har afsendt din ordre fra vores lager. Hvis dit kort ikke accepteres, vil betaling ikke finde sted, og du vil øjeblikkeligt blive informeret på skærmen om, at betalingen mislykkedes.

    I samarbejde med SparXpress tilbyder vi delbetaling. Når du vælger delbetaling, får du dine varer hjem, inden du betaler. Du kan derefter vælge at betale over hhv. 12-24 el. 36 måneder. 

    Hvordan fungerer MobilePay?
    Du downloader og aktiverer app’en hos Danske Bank. App’en er tilknyttet en selvvalgt konto og er beskyttet af en selvvalgt kode. Du kan nu overføre penge til Boozt.com. Indtast beløbet og vælg modtager.

    Hvilke kort kan man anvende til MobilePay?
    Dankort, VisaDankort, MasterCard og Maestro. Hvor meget kan jeg overføre? Der er intet maksimum beløb.

    Hvornår sker transaktionen?
    Beløbet bliver trukket, så snart ordren er sendt fra vores lager.

    Hvordan og hvornår bliver pengene refunderet?
    Så snart vi modtager din vare på vores lager, sender vi dig en e-mail herom og refunderer beløbet. Beløbet kan ses på din konto inden for 2-30 dage.

    Hvad hvis jeg får et nyt telefonnummer i den tid jeg venter på en refundering?
    Så skal vi bede om dine kontooplysninger, for at kunne overføre beløbet. Se de mest besvarede spørgsmål om MobilePay her! Du kan også ringe eller sende en e-mail til vores kundeservice på support@furbazaar.dk og 7199 5090. 

    Hvad hvis min telefon bliver stjålet og jeg spærrer den?
    Ring da til Danske Bank på 70 105 501 og spær din MobilePay konto.
    Vi tilbyder vores kunder, sikker og nem betaling via PayPal online. Når du anvender PayPal, bliver dine økonomiske oplysninger gemt fortroligt. Ved hver PayPal betaling modtager du en e-mail som bekræftelse på din transaktion. Hvis du vil åbne en konto hos PayPal eller vide mere om PayPal, er du meget velkommen til at besøge PayPals hjemmeside. Når du har angivet en ordre, vil total beløbet blive debiteret på din konto hos PayPal. Der er ingen yderligere omkostninger ved at bruge denne service.
    Er det sikkert at handle online?
    For at sikre at du får en god shopping oplevelse, enkel og sikker, hos Furbazaar.dk anvender vi industry standard Secure Socket Layers technology (SSL). Hvis du kigger på placeringen (URL) feltet i toppen af browseren, når du går til kassen, vil du se at det begynder med ‘https://’ i stedet for det normale ‘http://’. Dette indikerer, at du er i sikker tilstand. For at sikre at dine oplysninger holdes privat, gemmer vi ikke betalingsoplysninger i vores database. Denne teknologi inkluderer de følgende features:

    * Godkendelse - dette sikrer din browser, så dine data bliver sendt til den rigtige server, og at denne server er sikker
    ** Kryptering - dette koder dine data, så de ikke kan læses af andre end den sikre server
    *** Dataintegritet - dette tjekker data, som bliver overført for at sikre, at de ikke ændres undervejs. 

    Er I E-mærket?
    Ja, vi er e-mærket. E-mærket er den danske mærkningsordning, der beskytter dig før, under og efter handel på nettet. E-mærket er et kvalitetsstempel, der viser forbrugerne, at en netbutik drives lovligt og etisk forsvarligt. Du har altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os. Furbazaar.dk forbeholder sig retten til at forsinke en ordre, hvis vi har mistanke om at der skal yderligere sikkerhedskontrol på den pågældende ordre.
    MIN ORDRE

    Kan jeg ændre min ordre?
    Når din ordre er blevet bekræftet er det ikke længere muligt for dig at ændre i den, da ordren straks herefter sendes til lageret for hurtig ekspedition og herefter levering.

    Kan jeg annullere min ordre?
    Nej, det kan du ikke. Vi ekspederer din ordre, så snart vi har modtaget den for at sikre en hurtig levering. Ønsker du ikke længere at modtage varerne, skal du blot returnere dem ved modtagelsen.

    Er min ordre blevet sendt?
    Så snart din ordre er sendt fra vores lager, sender vi en e-mail som bekræftelse på at dine varer er på vej.

    Kan jeg følge min ordre?
    Ved ordreafsendelsen, vil den e-mail vi sender dig, indeholde et unikt tracking number, så du kan følge din pakke undervejs. 

    Der er sket en fejl i min ordre? 
    Af og til sker der fejl, men vi gør vores bedste for at løse dem så problemfrit som muligt. Hvis du ved afhentning af din pakke ser, at pakken er beskadiget, anbefaler vi, at du ikke tager imod den. Kontakt da herefter venligst kundeservice. Hvis du modtager en beskadiget pakke med manglende vare(r), har vi brug for billeddokumentation af dette. Send da venligst detaljerede billeder til os på kundeservice, så vi kan undersøge det nærmere med distributøren. Hvis du har opdaget, at vi har lavet en fejl i din ordre, kontakt venligst kundeservice. Venligst noter at engang i mellem kan det ske at en pakke ikke kan spores. Sker dette med din pakke, skal vi bede dig om at tage kontakt til vores kundeservice direkte, så vi kan løse dette. Behandlingstiden kan dog tage op til 7 dage. Vi bestræber os altid at løse disse sager så hurtigt som muligt og beder derfor om din forståelse og tålmodighed.

    Hvad er Furbazaar.dk’s rabatkoder?
    Rabatkoder er koder, der bruges til at opnå rabatter. Rabatkoder bruges nogle gange til reklamefremstød. Tilmeld dig vores nyhedsbrev for at modtage information om kommende reklamefremstød.

    * Du kan kun anvende én rabatkode per ordre.

    Hvordan anvender jeg min kode?
    1. Tilføj produktet du ønsker at købe i indkøbskurven, og klik på "Gå til kassen"-knappen.
    2. Indtast din rabatkode i feltet, angivet på højre side.
    3. Tryk på 'Anvend' for at anvende rabatten til din ordre. Det beløb, du gemte vil blive vist i rødt i dit resumé. Udfyld resten af siden og gå videre til den sikre betalingsside.

    * Hvis du ønsker at fuldføre din ordre på et senere tidspunkt, skal du indtaste din rabatkode igen på det tidspunkt.
    ** Indtast koden præcis som den vises, hvis du tilføjer et mellemrum mellem tegnene, vil koden ikke blive anerkendt.
    *** GLEM IKKE! Rabatten vil ikke blive fratrukket din ordre, før du har trykket på knappen 'Anvend'. Hvis du indtaster en rabatkode og ikke kan se rabatten i ordreoversigten, er du velkommen til at kontakte os, så vi kan guide dig igennem det. Det er desværre ikke muligt, at anvende rabatkoden efter købet. Husk derfor at trykke på 'Anvend', før du fortsætter til betaling.

    Jeg glemte at bruge min rabatkode?
    Desværre har vi ikke mulighed for at tilføje din kode på din ordre, ej heller justere betalingen senere, hvis du ikke indtastede din rabatkode ved checkout.

    Hvordan påvirker rabatkoder min ret til at returnere en ordre?
    Hvis en rabatkode blev indtastet, vil din tilbagebetaling blive justeret, så beløbet afspejler dette. Desværre, kan vi ikke genudstede en rabatkode, selvom din originale ordre returneres til os.
    Hvornår får jeg et tilgodebevis?
    Du kan få et tilgodebevis, når vi tilbyder rabatter på en vare(r) du netop har købt til fuld pris inden for samme måned, eller når du ønsker at få en returneret vare refunderet som et tilgodebevis.

    *Dette gælder dog ikke Black Friday samt andre store kampagne dage.

    Kan jeg omveksle mit tilgodebevis til kontanter?
    Nej, et Furbazaar tilgodebevis kan ikke omveksles til kontanter.

    Hvor længe er mit tilgodebevis gyldigt?
    Dit tilgodebevis er gyldigt i tre år fra udstedelsesdatoen. 



    Hvad sker der med mit tilgodebevis, hvis jeg returnerer varer fra min bestilling?
    Når du returnerer varer fra din bestilling, hvor du har anvendt tilgodebevis som betalingsmetode, bliver du refunderet med tilgodebevis, eller delvis med tilgodebevis og delvis kontant, afhængig af hvordan du betalte din bestilling. Kontakt venligst vores kundeservice på: support@furbazaar.dk eller på telefon: 7199 5090.
    Hvordan køber jeg med gavekortet?
    Når du er færdig med at handle på Furbazaar.dk, går til checkout og finder feltet, hvor du kan skrive din gavekortkode.

    Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at købe for et større beløb end gavekortets beløb?
    Køber du for et større beløb end gavekortbeløbets, skal du anvende en anden betalingsform (Kreditkort eller Paypal) til dækning af forskellen.

    Hvad gør jeg, hvis gavekortet afvises?
    Kontroller venligst, at der er dækning på kortet forud for købet. Bliver gavekortet afvist, selvom du ved, der er tilstrækkelig dækning på kortet, bedes du kontakte vores Kundeservice, som vil hjælpe dig.

    Kan jeg anvende flere gavekort på samme bestilling? 
    Nej, du kan kun anvende ét gavekort pr. bestilling. Hvis du har flere gavekortkoder, som du ønsker at kombinere, bedes du venligst kontakte vores Kundeservice, som vil hjælpe dig.

    Hvad gør jeg, hvis jeg ikke køber for hele gavekortbeløbet?
    Hvis der er et restbeløb tilbage på gavekortet, efter du har handlet, kan du anvende dette restbeløb næste gang, du handler.

    Kan jeg anvende min rabatkode, når jeg køber med gavekortet?
    Ja, du kan godt kombinere dit gavekort sammen med din rabatkode. Du skal blot skrive din rabatkode ind i det relevante felt ved checkout og din gavekortkode.

    Kan jeg anvende min rabatkode, når jeg køber et gavekort?
    Nej, du kan ikke købe gavekort med rabatkoder.

    Hvor længe er mit gavekort gyldigt?
    Gavekortet er gyldigt i tre år fra købsdatoen.

    Hvad sker der med gavekortet, hvis jeg returnerer en del af min bestilling?
    Hvis du returnerer en eller flere varer fra din bestilling, modtager du en ny gavekortkode på refusionsbeløbet, eller delvis en gavekortkode og delvis kontant, afhængig af hvordan du betalte din bestilling.

    Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål?
    Kontakt venligst Kundeservice, hvis du har spørgsmål: support@furbazaar.dk eller tel: 7199 5090.
    Om Furbazaar

    Furbazaar.dk er hele Danmarks online pelsbutik. Vi har specialiseret os indenfor pels og vi bestræber os på at have et bredt sortiment af både pels overtøj, beklædning og tilbehør. Vores sortiment har noget for enhver smag, alder og pris. Furbazaar åbnede i 2014 og har til huse i hjertet af Danmark, nærmere bestemt nær Vejle i Jylland.

    Formålet med Furbazaar har været at lave en online pelsforretning, som kunne bidrage med at udbrede kendskabet og brugen af pels, og på samme tid gøre pels mere tilgængelig for et bredere publikum. Ved at være en online pelsbutik, som forbrugeren kan tilgå når det passer dem, fra computeren i hjemmet eller på farten, har vi forsøgt at være et frisk pust i til den traditionelle pelsbutik og handel.

    Ydermere har det ligget os på sinde at informerer vores kunder og besøgende om det produkt vi sælger. Således at enhver med ro i sindet, kan bære pels købt på Furbazaar. Det uanset om det er i form af en jakke eller en nøglering, så gør vi en dyd ud af at levere fakta baseret information om pels til vores kunder og besøgende, således at kritiske røster og/eller misinformation omkring pels, enten helt kan ignoreres eller blot besvares med reference til en branche som stolt står indenfor det produkt de leverer.

    Derudover tilbyder vi en venlig og imødekommende kundeservice som altid sidder klar til at hjælpe eller informerer dig om vores produkter eller pels generelt. Furbazaar.dk administreres og vedligeholdes af Pelsbazaar ApS, som også står bag Furbazaar.com, Furbazaar.co.uk og Furbazaar.de samt siderne lammeskindet.dk, lammfellhaus.de, houseofsheepskin.com og sheepskinhouse.co.uk.

    Der er pt. ingen ledige stillinger. 

    Uopfordrede ansøgninger kan sendes til job@furbazaar.dk.

    Vi ansætter løbende praktikanter i perioder på hhv. 3 eller 6 mdr.
    Send her en ansøgning til samme e-mail, job@furbazaar.dk
    Furbazaar.dk er en del af et samfund og vi anerkender os vores forpligtelse til at tage et socialt ansvar. Det gør vi blandt andet ved at støtte organisationen Kræftens bekæmpelse med 10 kr. Pr. ordre vi afsender hvert år. Donationen gives 1 gang årligt til TV2’s årlige støtte indsamling.
    VILKÅR OG BETINGELSER

    Furbazaar.dk drives i Danmark af Pelsbazaar ApS, CVR-nummer: 35854525. Adresse: Troldhøjvej 7. 8722 Hedensted. Pelsbazaar ApS er ejet af Furbazaar Group AG.
    Du kan kontakte Furbazaar.dk på telefon: 7199 5090 eller på e-mail: pels@furbazaar.dk
    Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Furbazaar.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

    E-mærket: 
    Furbazaar.dk er en e-mærket netbutik, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Det er din sikkerhed for at vi lever op til gældende dansk lov samt en række særlige forbrugerbeskyttende krav. Når du har handlet på en e-mærket netbutik er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere her: : www.e-maerket.dk eller ring på tlf. 44858590.

    Bestilling og betaling: 
    Furbazaar.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi kortvarrigt lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
    For at handle på Furbazaar.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept og/eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
    Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale. Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsform og vælger leveringsform. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til Furbazaar.dk og kan ikke længere ændres.
    Du er forpligtet til at oplyse en korrekt adresse til leveringen af varerne. Hvis adressen, du har oplyst, ikke kan bekræftes, forbeholder Furbazaar.dk sig ret til at tilbageholde levering og annullere ordren.
    Furbazaar.dk har intet minimums beløb for en ordre, blot vores billigste varer.

    Annullering af ordrer:
    Furbazaar.dk kan annullere en ordre, hvis ikke det er muligt at levere den bestilte vare. Du vil blive underrettet hvis en sådan situation skulle opstå, ligesom enhver betaling eller reservation foretaget på et betalingsmiddel vil blive returneret/annulleret.

    Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse:
    Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering pr. e-mail for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse/salgskvittering fra os. 14 dages fortrydelsesret Når du handler hos Furbazaar.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Hvis du ønsker at fortryde dit køb, kan du benytte vores standardfortrydelsesformular på vores hjemmeside. Hvis denne formular benyttes behøver du ikke informere os om din fortrydelse på anden vis.

    VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

    Returnering:
    Furbazaar.dk tilbyder gratis retur i 30 dage. Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til os ved at bruge den samme speditør der leverede forsendelsen til dig (GLS, UPS.) Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering fra speditør samt evt. track and trace-nummer. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for att være sikker på att kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Hvis dine varer er leveret med GLS, og når du bruger GLS returlabel er dette dog gratis.

    Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

    Dokumentation for dit køb samt returformular:
    Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular, som var vedlagt i pakken da du modtod din ordre.

    Tilbagebetaling:
    Når vi modtager varen, kontrollerer vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

    BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
    • du reelt har taget varen i brug,
    • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
    • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
    • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

    Returnering - GLS:
    Følg nedenstående trin, hvis du ønsker at returnere din(e) vare(r). 

    Trin 1: Udfyld returformularen og pak dine varer forsvarligt ind. Tildæk eller fjern den oprindelige forsendelsesetiket samt gamle stregkoder fra pakken.
    Trin 2: Send returskemaet sammen med de(n) vare(r), du ønsker at returnere.
    Trin 3: Sæt returmærkat på pakken.

    BEMÆRK: Hvis du ikke anvender den medfølgende frankerede returlabel er du selv ansvarlig for dine varer, indtil de når vores lager. Husk at bede om en kvittering, når du afleverer din pakke hos GLS, således at din pakke er forsikret. Det er gratis at returnere din pakke, når du anvender returmærkaten fra GLS.

    Trin 4: Send din pakke fra en GLS pakkeshop.
    Trin 5: Når din returpakke er afsendt, kan du spore den via distributørens hjemmeside: http://gls-group.eu/DK/da/find-pakke?match=.

    Returnering - UPS:
    Følg nedenstående trin, hvis du ønsker at returnere din(e) vare(r). 

    Trin 1: Udfyld returformularen og pak din(e) vare(r) forsvarligt ind. Tildæk eller fjern den oprindelige forsendelsesetiket samt gamle stregkoder fra pakken.
    Trin 2: Send returskemaet sammen med de(n) vare(r), du ønsker at returnere. Trin 3: Sæt returmærkaten på pakken.

    BEMÆRK: Leveringsomkostningen tilbagebetales ikke ved returnering af varer med UPS.

    Trin 4: Kontakt UPS på tlf.: 35 25 80 80 og tryk 1 for afhentning af din pakke. Aftal et afhentningstidspunkt, hvor UPS kan afhente din pakke på din adresse, således at pakken sendes retur til os.
    Trin 5: Når din returpakke er afsendt, kan du spore den via distributørens hjemmeside: https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=en_US&WT.svl=PriNav. Bemærk dog, at du kun kan spore din pakke, til den ankommer til vores omdelingscentral. Derfra skal pekken videre til vores lager I Sverige, hvilket kan tage et par dage. Du modtager altid en kvittering, når vi har modtaget din returpakke.

    Reklamation:
    Hvis der er noget galt med varen Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

    Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid”:
    Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til support@furbazaar.dk eller telefonisk på 7199 5090. For at vi kan vurdere din reklamation, skal vi bede dig om følgende:

    1. Send os en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller defekten er opstået. Bemærk venligst, at du bør kontakte vores kundeservice, så snart du opdager defekten.
    2. For at dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende 2-3 billeder. Defekten skal fremgå tydeligt på minimum ét af billederne. Derudover skal du sikre, at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og bagpå.
    3. Send billederne pr. e-mail til support@furbazaar.dk
    4. Oplys venligst hvilket ordrenummer varen er købt på – eller vedlæg kopi af ordrebekræftelse/kvittering
    5. Efter vi har modtaget dine billeder, behandler vi hurtigst muligt din reklamation.
    I tilfælde af at du skal returnere vare(r) under en reklamationssag, sender Furbazaar.dk en forudbetalt returlabel som skal benyttes. Hvis du vælger ikke at benytte den forudbetalte returlabel (og dermed står selv for alle omkostninger i forbindelse med forsendelsen) bedes du sende varerne til:

    Pelsbazaar ApS
    Troldhøjvej 7.
    8722 Hedensted.
    Danmark

    (Bemærk: Der kan ikke indleveres pakker personligt på denne adresse)

    Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger ved at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.

    Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

    Rabatkoder (Vouchers): 
    Vi tilbyder med jævne mellemrum rabatkoder som et led i vores markedsføring. Disse koder er kun gyldige i begrænsede perioder og kan være underlagt særlige betingelser. Koderne kan være begrænset til kun at kunne benyttes i forbindelse med særlige produkter, kategorier eller mærker.
    Når du benytter en rabatkode skal du købe for det angivne minimumsbeløb. Hvis du køber for mindre end det angivne minimumsbeløb, vil differencen ikke blive refunderet. Enhver rabatkode du ønsker at benytte skal indtastes i købsforløbet, inden du betaler ordren. Du kan ikke få godskrevet en glemt rabatkode efter ordren er placeret. Der kan kun benyttes 1 rabatkode pr. ordre. Rabatkoderne er ikke personlige, og kan bruges af ihændehaveren.
    Rabatkoderne har ingen kontantværdi og kan ikke indløses til kontanter, tilgodebeviser eller lignende. I tilfælde af bedrageri, forsøg på svindel eller i tilfælde af mistanke om andre ulovlige aktiviteter i forbindelse med indløsning af rabatkoder, er vi berettiget til at annullere rabatkoden, at annullere ordren hvorpå rabatkoden er benyttet og blokere din mulighed for at handle på Furbazaar.dk for bestandigt.

    Persondata:
    For at kunne handle på Furbazaar.dk skal du som minimum oplyse:

    • Navn
    • Adresse
    • E-mailadresse
    • Telefon/mobilnummer

    Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice via e-mail support@furbazaar.dk

    Den dataansvarlige på Furbazaar.dk er Pelsbazaar ApS.

    Cookies:
    Ved at benytte Furbazaar.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Du kan læse om, hvilke cookies der bruges på Furbazaar.dk samt hvorledes du sletter cookies, klik her: www.furbazaar.dk/pages/hjaelp.

    Misligholdelse:
    I tilfælde af at kunden misligholder forpligtigelser i henhold til disse salgs- og leveringsbetingelser kan Furbazaar.dk afbryde eller begrænse din brug af Furbazaar.dk’s website, ligesom ordrer ikke vil kunne placeres. Følgende forhold anses blandt andet for at være væsentlig misligholdelse

    • Kunden giver urigtige oplysninger om navn, adresse, e-mail adresse, telefonnummer. 
    • Kunden udøver chikane mod Furbazaar.dk, vores medarbejdere eller vores kunder.

    Furbazaar.dk forbeholder sig endvidere ret til at forhindre eller begrænse kundens fremtidige brug af websitet Furbazaar.dk, alternativt debitere kunden for returfragt i tilfælde hvor Furbazaar.dk vurderer, at kunden har misbrugt sin konto eller returnerede varer, alternativt udvist en købsadfærd eller udnyttet fri retur på en måde der overstiger almindelig brug og påfører eller risikerer at påføre Furbazaar.dk omkostninger, risici eller ansvar. Når der opstår spørgsmål om eventuel suspension/begrænsning eller debitering af omkostninger til returfragt, forbeholder Furbazaar.dk sig gennem ovennævnte bestemmelse ret til at inddrage tidligere hændelser og særlige omstændigheder i det aktuelle tilfælde. Furbazaar.dk kan vælge at se bort fra tidligere hændelser og handle på den måde, vi finder mest hensigtsmæssig.

    Klagegang:
    Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til support@furbazaar.dk eller på telefon 7199 5090. Hvis det ikke lykkes os at finde en tilfredsstillende løsning, kan du, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, indgive en klage til Forbrugerklagenævnet. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her . Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse klage@furbazaar.dk.

    Lovvalg og værneting:
    Køb af varer på Furbazaar.dk er undergivet dansk ret og lov. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

    Når du besøger Furbazaar.dk indsamler vi information om alle besøg på hjemmesiden. Disse informationer bruger vi til at forbedre din brugeroplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på Furbazaar.dk og til at understøtte vores markedsføring. Her kan du læse om de informationer vi indsamler, hvordan vi behandler oplysningerne, hvad vi bruger dem til, hvem der har adgang til oplysningerne og hvordan du kontakter os vedr. cookies og privatlivspolitik.

    Indsamlingen af oplysninger på Furbazaar.dk sker inden for rammerne af den gældende lovgivning. Såfremt der via Furbazaar.dk foretages behandling af personoplysninger, vil behandlingen ske i overensstemmelse med persondataloven. Furbazaar.dk registrerer automatisk IP-adresse samt data vedrørende dine bevægelser mellem forskellige sider og tjenester på websiden. Hvis du logger ind eller tilmelder dig vores nyhedsbrev registrerer vi også dette, så vi kan gøre det nemmere for dig næste gang. Vi bruger i den forbindelse forskellige analyseværktøjer, såsom Google Analytics, der bistår os med at indsamle statistiske oplysninger om brugen af Furbazaar.dk og gøre det til en bedre oplevelse for dig. Furbazaar.dk indsamler oplysninger om brugerne og deres besøg på to måder:

    · Ved brug af cookies
    · Ved at brugeren selv afgiver oplysninger (dvs. tilmelding til nyhedsbrev)

    Hvad er en cookie?
    Når du besøger Furbazaar.dk, lagres der cookies på din computer. En cookie er en lille tekstfil, der lagres gemmes i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der er ingen personfølsomme oplysninger gemt i vores cookies. Stort set alle websites anvender cookies. De ligger på din egen computer som en hjælp til dig selv, der hjælper med at analysere, hvordan hjemmesiden benyttes, for at brugeroplevelsen kan blive forbedret. I flere tilfælde kan cookies være nødvendige for at kunne levere en bestemt service på hjemmesiden. Informationerne i dine cookies sendes mellem din browser og en webserver og indeholder bl.a. information om brugerindstillinger, login og hvordan hjemmesiden benyttes.

    Hvordan undgår jeg cookies?
    Hvis du ikke ønsker at modtage cookies, kan du enten blokere for alle cookies, slette eksisterende cookies fra din computer eller modtage en advarsel, før der gemmes cookies. Vi anbefaler, at du læser hele vores cookiepolitik grundigt før du overvejer, at foretage ændringer i dine cookie indstillinger på computeren samt ydermere læser om cookies på andre websites. En ændring af cookie indstillinger kan medføre en forringet brugeroplevelse når du besøger vores og andre websider. Du skal være opmærksom på, at hvis du ikke accepterer cookies, kan der være funktionalitet på Furbazaar.dk, som ikke virker.

    Firefox:
    For at slette cookies skal du gå ind i Funktioner -> Indstillinger -> Privatliv -> fjerne individuelle cookies eller rydde din historik. For at blokere cookies skal du gå ind i Funktioner -> Indstillinger -> Privatliv -> i rullemenuen under historik vælge “bruge tilpassede indstillinger for historik” -> sætte flueben i “Brug altid privat Browsing-tilstand” og fjern fluebenet i “Accepter cookies fra sider”.

    Internet Explorer:
    For at slette cookies skal du gå ind i Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanen Generelt -> Tryk på knappen Slet -> Cookies-> Slet. For at blokere cookies skal du gå ind i Funktioner -> Internetindstillinger -> Beskyttelse af personlige oplysninger -> Tag slideren og ryk den i top. Så blokkerer du for alle cookies. -> Klik OK.

    Google Chrome:
    For at slette cookies skal du i trykke på værktøjsknappen -> Værktøjer -> Slet browsingdata -> Slet cookies og andre webstedsdata -> Ryd browsingdata. For at blokere cookies skal du trykke på værktøjsknappen -> Indstillinger -> Vis avancerede indstillinger -> Indstillinger for indhold -> Klik på “Bloker altid websites for at lagre data” og sæt flueben i “Bloker tredjepartscookies og websitedata” -> Ok

    Safari:
    For at slette cookies skal du i trykke på værktøjsknappen -> Indstillinger -> Sikkerhed -> Tryk på knappen “Vis cookies”. Her kan du enten slette cookies fra et enkelt domæne eller fjerne alle cookies. For at blokere cookies skal du trykke på værktøjsknappen -> Indstillinger -> Sikkerhed -> Under “Accepter cookies” skal du vælge “aldrig”.

    Hvad bruges cookies til på Furbazaar.dk?
    For at fastlægge, hvem der besøger vores websites, bruger vi cookies til at føre demografiske og brugerrelaterede statistikker. På den måde får vi mulighed for at tilpasse og oprette indhold og tjenester, der stemmer overens med dine og øvrige brugeres interesser og ønsker. Nedenfor kan du se de formål, som cookies anvendes til på Furbazaar.dk.

    Tredjeparts cookies:
    Furbazaar.dk bruger en række tredjeparts services på vores sider. Disse services bruger til tider også cookies. Du kan vælge at afvise tredjeparts cookies i din browser ved at følge dette link. Blandt andet bruges tredjeparts cookies til at lave statistik på dine besøg på Furbazaar.dk, her bruger vi cookien til fx at vide, hvilke sider du besøger, og hvor lang tid du er på dem. Her bruger vi systemet Google Analytics der er leveret af Google. Du kan fravælge Google Analytics her: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

    Furbazaar.dk samarbejder også med virksomheder der kan forbedre vores online markedsføring ved, at sikre at du udelukkende bliver eksponeret for relevante annoncer. I den forbindelse benytter vi eksempelvis følgende leverandører Facebook, Doubleclick, Criteo, Sociomantic og Google. Furbazaar.dk indeholder tredjeparts komponenter som fx "Facebook Anbefal", "Facebook synes godt om" eller "Google+". Disse tredjeparts komponenter bevirker, at indehaveren af tredjeparts komponenten, som for eksempel Facebook eller Google, modtager tekniske data om din browser, IP-adresse, og hvilke sider du besøger på Furbazaar.dk og tilsvarende. Den behandling, som indehaveren af tredjeparts komponenten foretager, ligger uden for vores kontrol og er udelukkende et forhold mellem dig og indehaveren af tredjeparts komponenten. Furbazaar.dk benytter disse komponenter til, at linke direkte til vores sociale medie sider og derved sikre en nem navigation for dig som kunde.

    Funktionalitet:
    På Furbazaar.dk sættes en række tekniske cookies, der er nødvendige for at håndtere funktionaliteten flere steder på Furbazaar.dk. Det drejer sig om cookies, der lagres, når du logger ind på Furbazaar.dk. herudover lagres der cookies, for at holde styr på indholdet af din indkøbskurv, dine favoritter m.v.

    Brug af personoplysninger:
    Personfølsomme oplysninger afgives aldrig til tredjepart, medmindre du selv udtrykkeligt giver samtykke hertil, og vi indsamler aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved gennemførsel af en ordre, deltagelse i en undersøgelse eller lignende. Her indsamles oplysninger om navn, adresse, postnummer, e-mail, køn, alder, interesser, holdninger og kendskab til forskellige emner. Personoplysninger bruges til at gennemføre den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover til at få større kendskab til dig og øvrige brugere af websitet. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser og analyser, der er rettet mod en forbedring af vore produkter, tjenester og teknologier, samt visning af indhold, der er tilpasset dine interesser og hobbyer.

    Kontakt vedr. personoplysninger:
    Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos os, skal du rette henvendelse på: support@furbazaar.dk Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, kan du rette henvendelse samme sted. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold Persondataloven.

    Beskyttelse af personoplysninger:
    Ifølge lovgivningen skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på servere med høj sikkerhed, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger. Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

    Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes. Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. Gør vi det, retter vi selvfølgeligt datoen for "sidst opdateret" nederst på siden. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores websites.

    Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klagen indgives til Datatilsynet.
     
    Du kan kontakte Furbazaar.dk via:

    E-mail: support@furbazaar.dk
    Pr. telefon: 7199 5090

    Eller pr. brev til:

    Pelsbazaar ApS
    Att: Kundeservice
    Troldhøjvej 7.
    8722 Hedensted.
    Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til support@furbazaar.dk eller på telefon 7199 5090. Hvis det ikke lykkes os at finde en tilfredsstillende løsning, kan du, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, indgive en klage til Forbrugerklagenævnet. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her . Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse klage@furbazaar.dk.